Antal besökare

torsdag 9 juni 2011

Mer än 1000 besök!

Nu har bloggen varit igång i fyra månader och har haft mer än 1000 besök. Det börjar komma in lite kommentarer också vilket är fantasktskt roligt. Det kanske kan bli ett riktigt bra forum där alla goda idéer och klokskap som finns ute i båtarna kan komma fram!

På måndag åker jag till Memorial University i Canada för att besöka en forskargrupp där. De arbetar bl a med 3D teknik bl a för att genföra "familirazation" av personal på riggar. Det är främst därför som jag åker dit, för att lära mig mera om denna teknik och det sätt att arbeta. Jag har ju en tanke att använda 3D för att kunna utvärdera designen av maskin med avseende på bl a arbetsmiljö innan kontrakt skrivs med varv och fartyget byggs. Kan man på detta stadium enkelt och kostnadseffektivt blanda in besättningen så tror jag att man kan råda bot på en hel del tokigheter som ställer till det. Men jag återkommer om en vecka och berättar mera om besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar